Koka-Kola vodeći svetski proizvođač napitaka gradi najveću fabriku za flaširanje vode u Indiji u saveznoj državi Gudjarat, investicija vredna 36 miliona dolara. Novu grinfild investiciju će finansirati indijski ogranak firme Hindustan Koka-Kola Napici.Nova fabrika ce imati kapacitet za flasiranje preko 700 boca u minuti. Pored brenda Kinli, biće flaširane vode sa različitim dodacima i ukusima. Prema predstavniku kompanije, veoma je moguće da će fabrika proizvoditi i gazirana pića.
Koka-Kola vodeći svetski proizvođač napitaka gradi najveću fabriku za flaširanje vode u Indiji u saveznoj državi Gudjarat, investicija vredna 36 miliona dolara.
Prema izjavi predstavnika kompanije zaduženog za razvoj, novu grinfild investiciju će finansirati indijski ogranak firme Hindustan Koka-Kola Napici, preneli su lokalni mediji.
Nova fabrika ce imati kapacitet za flasiranje preko 700 boca u minuti. Pored brenda Kinli, biće flaširane vode sa različitim dodacima i ukusima. Prema predstavniku kompanije, veoma je moguće da će fabrika proizvoditi i gazirana pića.
Najnoviji projekat je u skladu sa strategijom Koka-Kole da poveća svoje prisustvo na indijskom tržištu u skladu sa donetim planovima za restrukturiranje kompanije na globalnom nivou, radi usredsredjivanja i iskorišćavanja potencijala ovog regiona.
Koka-Kola kao i rivalska kompanija Pepsi-ko rade na širenje ponude asortimana obogacenih i zdravih pica, kako bi smanjile zavisnost od ključnih poslova vezanih za napitak „kolu“.
Maloprodajno tržište flasirane vode u Indiji procenjuje se na 360 miliona dolara i raste oko 15 odsto godišnje. Mali i regionalni brendovi čine čak tri četvrtine ukupnog trzista na kome su marže minimalne.
Pošto potrošačima brend nije najbitnija stavka, u ovom poslovnom segmentu su ključni kanali distribucije, mreža snabdevanja i prisutnost proizvoda u prodajnim objektima.
Globalno, Koka-Kola ima nekoliko brendova flaširane vode, uključujući brendove Dasani i Vitaminska-voda Zero. U Indiji Koka-kola prodaje samo brend Kinli, a konkuriše vodećim proizvodjačima na tržištu, marki Bisleri u vlasnistvu preduzetnika Ramesa Kauhana, vodi Akvafina koju proizvodi Pepsi-ko, Himalajan koju flašira Tata Grupacija kao i marki Qua koju proizvodi Narang Grupacija.
Koka-Kola ima u ponudi jos jedan premijum brend vode u Indiji, marku Bonakva, ali se prodaje samo u 20-tomilionskom glavnom gradu Nju Delhiju I njegovoj okolini.
Indija je sa 1,25 mililijardi stanovnika, druga najmnogoljudija zemlja na svetu, posle Narodne Republike Kine koju nastanjuje 1,35 milijardi ljudi.